dinsdag, juli 03, 2007

Advertising is the price of being boring


In Boston op eBay Live heb ik een seminar bezocht van Andy Sernovitz over Word of Mouth marketing. Een erg goed verhaal had Any over hoe je WOM kan gebruiken, zonder dat je grote budgetten hoeft te besteden.

Hij heeft van die schitterende amerikaanse oneliners als " Advertising is the price of being boaring". Ik heb net zijn boek direct bij hem besteld en kreeg hem gesigneerd toegestuurd, met de mededeling dat ik fantastisch ben. Een van de trucjes die hij toepast om WOM te bewerkstelligen, zou dat de reden zijn dat ik er nu over blog? haha.

In de kern komt het erop neer dat je je klanten tevreden moet maken, juist iets meer doen dan ze verwachten, en zij doen de marketing voor je. Ten tweede; doe eens iets geks, hij heeft bijvoorbeeld een visitekaartje met in koeieletters het woord 'GASPEDAL" erop. Slaat nergens op natuurlijk maar ik spreek er nu wel over.

WOM heeft bij Marktplaats jaren goed gewerkt, erg succesvol worden zonder marketingbudgetten.

Ik ben net begonnen in zijn boek, ga nu verder lezen. Als ik hem uitheb zal ik de grootste learnings hier melden.