vrijdag, december 03, 2010

Weer thuis

Hoi allemaal,

Anne-merlijntje is weer thuis, en we zijn er blij mee. De laatste behandeling is gedaan, Ipi 4 is toegediend. Een medisch traject van 2 jaar is afgesloten. Al het mogelijke wat binnen de medische wetenschap beschikbaar ligt is gedaan, en niet bijna al het mogelijke. We zijn klaar en moeten nu afwachten.

A-m heeft 2 nachten in het ziekenhuis gelegen. Eerst dachten we dat het goed was als ze wat langer daar zou blijven, en we zouden maandag weer naar huisgaan. Totdat ik er gisterochtend bij aankomst achter kwam dat ze de eerste nacht gevallen was. Eigenlijk slaapt ze voornamelijk maar als ze naar de wc moet belt ze niet met het alarm een verpleegster maar stapt zo het bed uit. Probleem dus, aangezien ze niet sterk en evenwichtig genoeg is om zelf te lopen.

Gisteren heb ik de hele dag overdag daar gezeten en geconstateerd dat a-m meer bewaking nodig heeft dan in het ziekenhuis gegeven kan worden. Een verpleger is er niet meteen bij als ze zelf ineens het bed uit wil stappen. Thuis wel want er is 's nachts en overdag altijd iemand die haar al dan niet via de babyfoon met camera in de gaten houdt. Maar toen ik daarachter kwam was het al te laat om nog een ambulance te laten komen en te vertrekken, dus hadden we een probleem voor de avond en de nacht. Ik moest naar huis om te kinderen te verzorgen dus kon niet daar blijven slapen. Uiteindelijk hebben Carlijn en Pernette 's avonds gewaakt en mijn nicht Kathelijne is blijven slapen in dezelfde kamer als a-m, om haar goed in de gaten te kunnen houden. Helemaal top en veel dank voor de hulp. Vanochtend toen ik binnenkwam vertelde ze enthousiast over de logeerpartij van Kathelijne, dat was erg leuk.

Vanochtend ben ik door Karin afgezet in het ziekenhuis en heb meteen alles in gang gezet om huiswaarts te keren. Uiteindelijk waren we aan het begin van de middag thuis met de ambulance maar gezien haar medische situatie was het afgeraden om haar de trap op te tillen en dus kwam er een slagschip van de brandweer aanrijden en is ze met de hoogwerker binnengetild. Gelukkig was ze dusdanig slaperig dat ze hiervan weinig heeft meegemaakt. Ze was wel blij weer thuis te zijn toen ze ineens weer op onze eigen slaapkamer lag.

Het voelt fijn dat ze weer thuis is en we gaan zo goed mogelijk voor haar zorgen.

Met de kinderen gaat het goed, die zijn helemaal in de ban van Sinterklaas en misschien is dat voor nu wel prima. Als er weer nieuws is laat ik van me horen.