vrijdag, januari 28, 2011

Formaliteiten

Hoi allemaal,

Een compleet nieuwe wereld is voor me opengegaan, die van de formaliteiten. Er is veel wat geregeld dan wel opgezegd moet worden na een overlijden. Via de notaris een verklaring van erfrecht, bankrekeningen overzetten, verzekeringen, telefoonrekeningen, abonnementen, etc.etc.

Gisteren was ik bij de notaris en daar heb ik geleerd dat ik nu officieel ongehuwd ben. Is misschien logisch alleen ik had er nog niet zo over nagedacht, totdat ik het aan moest geven op een formulier. Op mijn vraag daarover zei de notaris dat ik nu ongehuwd ben, aangezien het huwelijk ontbonden is door het overlijden van anne-merlijn. Ik vond dat eigenlijk helemaal niet leuk om te horen, voel me nog steeds getrouwd. Officieel ben ik nu 'niet-hertrouwd weduwnaar'. Gatver, vind die benaming meer horen bij een man van 80, maar officieel is het zo. Raar om te moeten aankruisen dat je ongehuwd bent. Voor mijn gevoel op dit moment ben ik nog steeds getrouwd echter is mijn vrouw overleden. Zo hoorde ik Maurits onlangs zeggen dat hij geen moeder heeft. Toen heb ik 's avonds de kinderen bijeen geroepen en ze uitgelegd dat ze zeker wel een moeder hebben, echter dat die overleden is. Ik vind dat heel wat anders dan geen moeder hebben. Anderen vinden dit misschien overdreven maar ik vind dat heel belangrijk. Het is maar hoe je er naar kijkt maar ik vind het een groot verschil. Overigens nam ik het Maurits helemaal niet kwalijk, in ieder geval praat hij erover en dit was een kans om de kinderen te helpen de zaken in het juiste perspectief te zien.

De auto van anne-merlijn is verkocht aan een jong startend meisje dat werkt in de buurt waar we beiden opgroeiden, dus daar ben ik blij mee. Die heeft een goed nieuw 'baasje'. Nu ook nog een nieuw goed baasje vinden voor haar fiets. Die staat hier nog steeds werkeloos, maar alles op zijn tijd.

Verder vind ik er niks aan zonder a-m maar met het gezin gaat het goed. De rust en routine keert terug en we zullen weer een weg vinden. Het graf ligt er nog steeds mooi bij en alle bloemen liggen er nog. Ondertussen heb ik ook een begin gemaakt met het bepalen hoe het er hierna uit komt te zien.

Ik ga ook de komende tijd alle wandel en fietstochten in het Gooi eens doen, soms alleen, soms met de kids. Lijkt me leuk en is een goede manier om weer energie op te doen. Die was even kwijt maar komt langzaam weer terug. Ik fiets al vaak via de bossen naar Hilversum, eet dan mee op het kantoor van Erik, en jakker dan door het bos weer terug. Goede manier om af te reageren want dat heb ik nu wel nodig.

Tot snel.

P.S. Ik heb zin in de lente en heb nog steeds zin om te roken maar doe het niet.