maandag, januari 24, 2011

Verjaardagsweekend

Hoi allemaal,

Nou Maurits heeft het weekend van zijn leven gehad. Zaterdag was hij jarig. Daar werd al weken naar uitgekeken. Vrijdag mocht hij al trakteren op school, dat was al een happening op zich en schoonzus Mieke was zo lief om een prachtige traktatie te maken met stokjes met worst, kaas, druif en wat al niet meer.

Zaterdagochtend was er eerst voetbal van Reinout en hockey van Maurits, allebei om half 10 verzamelen dus dat was nog een prima tijd. Met zijn allen zijn we weer op weg gegaan en Reinout had eens verloren en dat was dusdanig nieuw voor hem en niet lachen dat ik hem flink moest troosten. Maurits won en dat hoorden we dus ook veelvuldig. Daarna ging Reinout nog zwemmen en die kon gelukkig met Hermine mee zodat wij konden voorbereiden voor het partijtje van die middag.
Ik was megablij dat mijn zus Annita met mijn nichten Dominique en Kathelijne meegingen. Ik was er gewoon zenuwachtig voor. Vorig jaar ging ik nog met anne-merlijn in 2 auto's en 8 kindjes naar een speelboerderij in Loosdrecht. Dit keer kwamen we echter inclusief onze eigen kids tot 14!!! in totaal. Toen die allemaal om 14.00 uur binnenkwamen en gingen rennen en stoeien moest ik wel even slikken. Het was een goeie stresstest.

Maar het was erg leuk, we hebben gebowld in Huizen en los van het twintig keer tellen of iedereen er nog wel was was het erg leuk en de kinderen en maurits hebben genoten. De boys gingen daarna bij Annita logeren en ik ben met Rozemarijn bij Joost en Cis wezen eten. Erg gezellig. Ik lag wel verdacht vroeg op bed want was uitgeteld van die 14 kids.
Gisteren kwamen beide families en dat was ook erg gezellig, maar ik vond het wel erg moeilijk zonder anne-merlijn. Toch is het gelukt om er een gezellige verjaardag voor Maurits van te maken.

Ik heb een aantal vragen gehad over wie toch die dame was die de afscheidsbijeenkomst zo goed leidde. Dat was Annegien Ochtman, zij is predikant en we zijn in Oktober reeds via Miriam en Katouscha met haar in contact gekomen. Toen kwam het een en ander dichterbij en wilden we de begrafenis plannen. Je treedt dan echter in een wereld die je niet kent, je moet dingen doen die onontkoombaar zijn maar erg gevoelig liggen en Annegien heeft ons sinds die tijd erg goed begeleid, en ons helpen laveren door het woud van emoties maar ook praktische zaken, en heeft veel goede tips gegeven. En jullie hebben allemaal kunnen zien hoe goed ze het deed tijdens de afscheidsbijeenkomst. Nog veel dank.

Nou tot snel maar weer.