maandag, februari 14, 2011

Het weekend etc.

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend was erg leuk. Eerst ben ik met Jeroen en Caroline op vrijdagavond uit eten gegaan. Het was erg gezellig maar voor het eerst dat ik weer met vrienden uit eten ging maar dit keer zonder a-m. En alles wat ik nu voor het eerst zonder a-m doe vind ik moeilijk maar het was erg gezellig. De tafel had gelukkig 3 stoelen, anders had ik er 1 weg laten halen. Heel gezellig om eens de tijd te nemen om bij te kletsen zonder kinderen erbij.

Zaterdag na hockey en voetbal togen we naar Hattem, waar we door Marco en Mariette uitgenodigd waren op landgoed Flip Hul, wat in het bezit is van de familie van Mariette. Een enorm prachtige herenboerderij met tig hectare grond, bos en alles wat erbij hoort. Paarden, hooiberg, tractor etc. Je begrijpt dat het een waar kinderwalhalla was dus een groot succes. Maurits wil nu boer worden. Heerlijk 's avonds geborreld voor een hele grote open haard en overdag lange wandelingen gemaakt.
Ook konden we weer als vanouds zwijgend alle kranten lezen, zoals vroeger op de kanaalstraat haha. Heel erg leuk, dank voor de uitnodiging Marco en Mariette. (blog)



Met het gevaar in herhaling te treden miste ik a-m ook hier erg, wetende dat ze daar ontzettend genoten zou hebben van de paardjes, de ruimte en het gezelschap. Ook daarheen rijden met een lege stoel naast je is moeilijk, maar ik weet zeker dat ze zou willen dat we genoten dus dat hebben we ook gedaan.

Vorige week kwam ik erachter dat de beheerders van de begraafplaats de bloemenzee op haar graf hadden weggehaald. Eerst was ik daar chagrijnig over maar later vond ik het wel ok want dode bloemen vindt niemand mooi. Wellicht hadden ze even kunnen bellen. Gelukkig lagen er wel nog verse bloemen van o.a. haar jaarclub die nog eens langs was geweest.
In afwachting van de echte grafstenen heb ik samen met Maurits en Reinout 43 kilo mooie witte zwerfstenen gekocht, en daarmee het graf versierd. Ook hebben we nieuwe bloemen neergelegd. Raar maar waar, maar we vonden het alle 3 erg leuk en gezellig om zo met dat 'tuintje' bezig te zijn, en ik weet zeker dat a-m heeft geglimlacht vanuit de hemel bij die aanblik. Carlien heeft een mooi hart van mozaiek gemaakt wat er nu ook op ligt. Mocht er iemand naartoe gaan, neem svp een bloemetje mee, wordt het graf nog mooier, maar voel je niet verplicht uiteraard.



Het was een weekend vol gezelligheid want we sloten het weekend af bij (andere) Caroline en Michiel met een borrel en lekker mee-eten. Ook hier zeer gezellig en jammer om naar huis te gaan.
Verder gaat het leven zijn gang. De boys gaan donderdag naar Friesland bij opa en oma logeren, waar ze zich op verheugen. Annita en Mieke hebben Reinout's kledingkast onder handen genomen en hij is zo hard gegroeid dat 2 vuilniszakken vol keding niet meer pasten en dus naar de kledingbak konden.

Nou dat was het weer even. Tot snel.

Luctor et emergo.