vrijdag, februari 18, 2011

Krokusvakantie

Hoi allemaal,

Gisteren om 15.15 begon de krokusvakantie, of heet het voorjaarsvakantie? Ik weet het eigenlijk niet. De jongens gaan meestal in de vakantie een paar dagen naar Friesland logeren bij de ouders van anne-merlijn. Zo ook dit keer, dus zaten wij om 15.30 in de auto richting Friesland. Ik besefte me eigenlijk dat dit de eerste keer was dat we de weg reden naar Friesland reden zonder anne-merlijn, maar deze verdrietige gedachte werd geneutraliseerd door het enthousiasme van de 3 kinderen achterin, zich verheugend om weer lekker daar zorgeloos te spelen.
Maurits had van oom Nico een blaadje van de KNRM (reddingsmaatschappij) gekregen en de gehele 1,5 uur in de auto dat blaadje uitgeplozen en de kennis die hij opdeed gedeeld. Zo weet ik dus nu dat de reddingsboot Johannes Frederik (vette bak) 2 x 680pk heeft en 34 knopen kan. En dat ze dus niet alleen reddingen doen lekker overdag bij 20 graden en windkrachtje 3, maar ook op 3 januari om 01.00 's nachts bij -9 en windkracht 8. Ben helemaal bijgepraat. Ik denk dat we nu een abonnement op dat blaadje moeten nemen want het was een groot succes.
Ik zat een beetje te dromen en ineens zei Maurits, 'he moet je de afslag naar heerenveen niet?' Bleek dat ik gewoon lekker richting drachten/groningen aan het rijden was. Haha, Best moeilijk, autorijden zonder a-m, haha.

De boys hadden er enorm zin in en na een erg gezellig diner ben ik met Rozemarijn 's avonds weer via een pikdonkere A6 snelweg teruggereden. Het hele weekend zijn Rozemarijn en ik met zijn 2-en, en je merkt nu al goed het verschil met als er 3 kinderen in huis zijn. Rozemarijn geniet ervan dat ze eens al het speelgoed voorzichzelf heeft, en ik denk dat we vandaag eens gaan cocoonen. De halve buurt is ook leeg want veel gezinnen zijn al op wintersport.

Ik ben overigens erg trots op de jongens, ze hebben een erg goed rapport en daarin zie je niet terug wat een rottijd ze achter de rug hebben. Ook gedragen ze zich blij en evenwichtig op school en thuis en daar ben ik enorm blij mee. Ik vind het jongens van stavast, zoals ze met de hele situatie om zijn gegaan, en nog doen. Rozemarijn heeft het er nog wel vaak over en is mij nu aan het overtuigen dat mama wel weer terug komt als ze niet meer dood is. Ook zei ze gisteren heel tactisch dat ze mij wel lief vond maar mama toch liever. Nou dank je wel, maar ik snap de gedachte wel bij haar.
Maar de quote van de week gaat naar Maurits, die tegen Reinout zegt: "Nee hoor, papa kijkt niet boos, zijn ogen liggen gewoon diep in zijn hoofd, net als bij Frank de Boer'. Haha, daar moest ik echt om lachen. Ook dank je wel.

We gaan deze week allemaal leuke dingen doen, maar daar zal ik volgende keer weer over schrijven.