zaterdag, februari 26, 2011

Skivakantie in Les Gets

Hoi allemaal,

Nou we hebben weer een topweek achter de rug. De jongens werden maandag door hun oma Tineke thuisgebracht met de trein, en hadden erg leuke dagen gehad en waren erg enthousiast. Dat waren ze helemaal omdat we twee uur later door mijn broer en Mieke naar Schiphol werden gebracht om te gaan skieen in Les Gets.

Dus vlogen we rond 16.00 uur naar Geneve. Mijn zus Annita en haar man Gerrit hebben daar een appartement en hadden ons uitgenodigd om te komen skieen. Helemaal fantastisch natuurlijk, temeer omdat de jongens nog nooit geskied hadden. Gerrit pikte ons op en na een uur rijden zaten we lekker te dineren in de sneeuw in Les Gets. Wat een luxe. Mijn nichtjes Dominique en Kathelijne waren er ook en een vriendinnetje Anne, dus het was een bont gezelschap.

De volgende ochtend gingen we skies huren en het mooie in Les Gets is dat je bovenin een aantal oefenweitjes hebt. We gingen dus met de gondel omhoog en zo konden we de kinderen een beetje les geven. De klasjes waren al op zondag begonnen en het was ook erg duur dus we hadden besloten om en om de jongens zelf wat les te geven. De eerste dag was het voor de jongens pizzapunten tot ze konden remmen en daarna als een vliegtuig leren bochtjes draaien. Ze hadden het al erg snel onder de knie. Inmiddels kan ik al goed achteruitskieen haha. Rozemarijn werd om de beurt door een van ons begeleid en dat was erg leuk om haar een beetje te leren glijden. Wel erg slecht voor je rug. Vooral Dominique was de eerste dag veel met Rozemarijn bezig en wij met de jongens.

Klik op foto om groter te maken.

Later in de week kon Maurits al mee de grote pistes op achter ons aan en ook Reinout is een keertje vanaf een restaurant naar beneden geskied. Het leukste vind ik dat je veel en intensief op een sportieve manier met je kinderen bezig bent, en als je ziet dat ze vooruit gaan en het erg leuk vinden is dat onbetaalbaar. Een groot verschil met een zomervakantie.

Wel heb ik in de aanloop naar en tijdens de vakantie wat zeer emotionele momenten meegemaakt waarbij het erg hard aankwam en duidelijk werd dat anne-merlijn er niet meer is. Inpakken is bijvoorbeeld niks aan in je eentje. Ik had graag nog eens geklaagd dat ze een te grote koffer meenam op vakantie. Ook de reis zelf is pijnlijk, ondanks dat de kids het een groot avontuur vonden. Ook merkte ik dat een vader alleen met 3 kleine kinderen op erg veel aandacht van de stewardessen kan rekenen, zowel op de heen- als terugreis. We werden erg verwend. Ook waren we wel eens in Les Gets geweest met anne-merlijn er bij dus op sommige plekken zag ik haar nog zo lopen in mijn herinnering. Soms denk je er even niet aan en dan knalt het besef er ineens keihard in. Maar ik weet zeker dat ze megatrots zou zijn om te zien hoe de kinderen zo aan het skieen waren.

Maar het was een topvakantie, de bergen en het skieen vond ik erg verfrissend voor de geest en het gezelschap was top. Kathelijne moest helaas woensdag alweer naar huis maar met de anderen hebben we een toptijd gehad. Familie bedankt voor de leuke week en bedankt voor de uitnodiging.

Les Gets is erg leuk, en het voordeel was dat Annita en familie overal de weg als de beste weten en je dus veel ongemakken helemaal niet hebt. Ze weten de beste plekjes en het is een prachtige omgeving. Op vrijdag hebben we gelunched met de familie Van Riet die met familie in Morzine was. We hebben op een prachtig terras afgesproken en daar ongeveer de hele middag doorgebracht, erg gezellig.


En het voordeel van vliegen is dat je dan ineens om 12.30 weer thuis bent. Al hadden we vanochtend wel stress omdat we bijna het vliegtuig misten maar een aardige dame van de security heeft ons versneld er doorheen kunnen helpen zodat we niet in die rij hoefden te staan dus we haalden het net.

Tot snel.